Drodzy Czytelnicy, recenzję rozpocznę od nietypowego pytania: Ile książek zaczyna się od określenia profilu czytelnika, do którego skierowana jest książka? W ilu książkach, które czytaliście, już na jednej z pierwszych stron możecie sprawdzić, czy książka jest skierowana do Was? Niestety nie usłyszę od Was odpowiedzi, ale napiszę Wam, że jest to moja pierwsza pozycja, w której znalazłam takie informacje. Autorka zatem już od pierwszych stron pokazuje nam w praktyce o co chodzi w Design Thinking i słusznie określa książkę jako kursoksiążkę, w której znajdziemy tyle teorii, ile jest konieczne do przekazania, a kolejne strony to już praktyczne scenariusze użycia, ćwiczenia i instrukcje, które wykorzystasz w codziennej pracy.

W swojej pracy wielokrotnie spotkałam się z podejściem, że na Design Thinking stać tylko duże korporacje, które mają czas, pieniądze i ludzi na wykonanie prototypów i weryfikację wersji beta z klientami. Czy zatem małe firmy stać na to, żeby pracować przez 2 lata nad produktem, a potem po wyjściu z nim na rynek zweryfikować, czy spełnia oczekiwania klientów? Do zmiany sposobu myślenia o prototypowaniu przekonuje nas autorka od pierwszego modułu kursoksiążki. A moduł pierwszy przedstawia podstawowe informacje na temat Design Thinking oraz rozpoczyna dyskusję jak zwiększyć zyski firmy poprzez zmianę podejścia z klasycznego na myślenie projektowe. W module 2. zapoznamy się z pełnym procesem Design Thinking wraz z wdrożeniem prototypu, a moduł 3. to kurs, czyli praktyczne wykorzystanie wiedzy w ćwiczeniu, które przedstawia 7-dniowy sprint zakończony zyskiem dla Twojej firmy. Autorka nie zapomniała też o FAQ, w którym znajdziesz pytania i odpowiedzi na podstawowe zagadnienia związane z Design Thinking.

Autorka w swojej kursoksiążce ciągnie historię konkretnych bohaterów, który pełnią w firmie określone role, a Ty i Twoja firma jesteście uczestnikami tej historii. Zadaniem tej historii jest pokazanie, że wprowadzenie Design Thinking do własnej firmy, wykonanie wszystkich kroków z procesu gwarantuje zwiększenie zysków Twojej firmy.

Pisząc recenzję zawsze staram się w ostatnim akapicie podsumować, do kogo skierowana jest książka. Tym razem zrobię wyjątek. Sprawdź sam we wstępie, do kogo książka jest skierowana i czy jesteś jej adresatem. Ja książkę przeczytałam i uważam, że warto ją mieć, jeżeli chcesz wejść w świat Design Thinking i zobaczyć krok po kroku jak wygląda proces i na co zwrócić uwagę. Dla mnie, Project Managera, który wielokrotnie prowadził projekty prototypowe i często zaczynałam je od szkolenia dla uczestników projektu ze strony klienta z czym wiąże się ich rola oraz przedstawiałam jak cały proces będzie wyglądał, książka stała się inspiracją i bazą wiedzy z materiałami, które mogę wykorzystać w praktyce.

Danuta Piasecka, Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy, OnePress, Gliwice 2022 [ebook]