Drodzy Czytelnicy, recenzję rozpocznę od nietypowego pytania: Ile książek zaczyna się od określenia profilu czytelnika, do którego skierowana jest książka? W ilu książkach, które czytaliście, już na jednej z pierwszych stron możecie sprawdzić, czy książka jest skierowana do Was? Niestety nie usłyszę od Was odpowiedzi, ale napiszę Wam, że jest to moja pierwsza pozycja, w której znalazłam takie informacje. Autorka zatem już od pierwszych stron pokazuje nam w praktyce o co chodzi w Design Thinking i słusznie określa książkę jako kursoksiążkę, w której znajdziemy tyle teorii, ile jest konieczne do przekazania, a kolejne strony to już praktyczne scenariusze użycia, ćwiczenia i instrukcje, które wykorzystasz w codziennej pracy.
W swojej pracy wielokrotnie spotkałam się z podejściem, że na Design Thinking stać tylko duże korporacje, które mają czas, pieniądze i ludzi na wykonanie prototypów i weryfikację wersji beta z klientami. Czy zatem małe firmy stać na to, żeby pracować przez 2 lata nad produktem, a potem po wyjściu z nim na rynek zweryfikować, czy spełnia oczekiwania klientów? Do zmiany sposobu myślenia o prototypowaniu przekonuje nas autorka od pierwszego modułu kursoksiążki. A moduł pierwszy przedstawia podstawowe informacje na temat Design Thinking oraz rozpoczyna dyskusję jak zwiększyć zyski firmy poprzez zmianę podejścia z klasycznego na myślenie projektowe. W module 2. zapoznamy się z pełnym procesem Design Thinking wraz z wdrożeniem prototypu, a moduł 3. to kurs, czyli praktyczne wykorzystanie wiedzy w ćwiczeniu, które przedstawia 7-dniowy sprint zakończony zyskiem dla Twojej firmy. Autorka nie zapomniała też o FAQ, w którym znajdziesz pytania i odpowiedzi na podstawowe zagadnienia związane z Design Thinking.
Autorka w swojej kursoksiążce ciągnie historię konkretnych bohaterów, który pełnią w firmie określone role, a Ty i Twoja firma jesteście uczestnikami tej historii. Zadaniem tej historii jest pokazanie, że wprowadzenie Design Thinking do własnej firmy, wykonanie wszystkich kroków z procesu gwarantuje zwiększenie zysków Twojej firmy.
Pisząc recenzję zawsze staram się w ostatnim akapicie podsumować, do kogo skierowana jest książka. Tym razem zrobię wyjątek. Sprawdź sam we wstępie, do kogo książka jest skierowana i czy jesteś jej adresatem. Ja książkę przeczytałam i uważam, że warto ją mieć, jeżeli chcesz wejść w świat Design Thinking i zobaczyć krok po kroku jak wygląda proces i na co zwrócić uwagę. Dla mnie, Project Managera, który wielokrotnie prowadził projekty prototypowe i często zaczynałam je od szkolenia dla uczestników projektu ze strony klienta z czym wiąże się ich rola oraz przedstawiałam jak cały proces będzie wyglądał, książka stała się inspiracją i bazą wiedzy z materiałami, które mogę wykorzystać w praktyce.
Danuta Piasecka, Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy, OnePress, Gliwice 2022 [ebook]
Praca to jej pasja, nie wyobraża sobie, że mogłaby zmienić rolę i nie być IT Project Managerem. Realizuje projekty w branży IT dla dużych klientów enterprise. Dodatkowo, stara się ogarniać bieżące zagadnienia kreatywnego chaosu panującego na jej podwórku. Z zarządzaniem projektami jest związana 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Po godzinach uwielbia spędzać czas z dzieciakami, jazdę na rowerze i dobry film.
Work is her passion—she can’t imagine changing roles and not being an IT Project Manager. She delivers IT projects for large enterprise clients and constantly navigates the creative chaos in her field. Project management is a 24/7, 365-day-a-year commitment for her. In her free time, she loves spending time with her kids, cycling, and watching a good movie.