Pozycja składa się z trzech części: wprowadzenia do ekonomii behawioralnej, reguł/teorii poznawczych oraz omówienia niektórych zniekształceń poznawczych.
W pierwszej części autor wyjaśnia czym jest ekonomia behawioralna i czym różni się od klasycznej. Podkreśla, że ludzie często nie zachowują się racjonalnie, a ta dziedzina pozwala na lepsze zrozumienie ich motywacji.
Druga część to przedstawienie reguł oraz teorii poznawczych – wyjaśnienie ich oraz omówienie w case studies. Autor omawia tutaj Peak-end rule, Default effect, Paradox of choice, Goal gradient effect i dla każdego z nich ma przygotowany zestaw uzasadnień na przykładach z życia wziętych znanych aplikacji czy firm, takich jak Google, Spotify, Asana, Apple, Duolingo itd. Podrozdziały zakończone są krótkim podsumowaniem będącym swoistą notatką utrwalającą wiedzę.
Ostatnia część to podkreślenie znaczenia zniekształceń poznawczych i ich wpływu na podejmowane decyzje. Autor wyróżnia tutaj dziesięć z ponad stu osiemdziesięciu biasów i pokrótce je omawia. Jeżeli nie wiesz, czym jest stronniczość służąca sobie, błąd kadrowania, błąd potwierdzenia czy fałszywe odchylenie przyczynowe to dzięki tej pozycji będziesz mógł nadrobić zaległości!