Książka Zarządzanie produktem dla bystrzaków to jedna z propozycji serii W prostocie tkwi siła. To typowy podręcznik, który w prostych słowach uczy od A do Z zarządzania produktem. Dzięki temu, że znajdziemy w nim zarówno propozycje dla nowych Product Ownerów, jak i zaawansowane metody czy analizy, doświadczony Product Owner również powinien ją mieć w swojej biblioteczce. Co więcej, ja jako Project Manager z przyjemnością przeczytałam książkę, chcąc zrozumieć Product Ownerów i odpowiedzieć sobie na wiele pytań, które pojawiają się podczas codziennej współpracy z Product Ownerami

Warto podkreślić, że autorzy nie są teoretykami. Brian Lawley jest prezesem i założycielem 280 Group, znanej na całym świecie firmy konsultingowej i szkoleniowej specjalizującej się w zarządzaniu produktem. Pamela Schure jest dyrektorem ds. produktów i usług w 280 Group. Pracowała jako Product Owner i Manager marketingu produktu między innymi w Apple i Adaptec. Niestety autorzy nie podają w książce konkretnych przykładów ze swojej pracy oraz codziennego życia. Tego bardzo brakuje mi w tej pozycji.

Osobiście zwróciłam uwagę w szczególności na dwie części: IV oraz V. Część IV – Jak stać się fenomenalnym menadżerem produktu, to część poświęcona rozwojowi, ścieżce kariery oraz doskonaleniu umiejętności, które dla Product Ownera są bardzo ważne (techniki perswazji, aktywnego słuchania, budowania wiarygodności czy dobrych relacji z zespołem). Natomiast część V, poświęcona Dekalogom, powinna być obowiązkową lekturą zarówno dla nowych jak i doświadczonych Product Ownerów. Nowi, po przeczytaniu tej części, nie wyważaliby otwartych drzwi, planowaliby i informowaliby w odpowiednim czasie, jednocześnie dbając o fundusze i skupiając swoją uwagę na odpowiedniej kampanii wizerunkowej produktu. Doświadczeni Product Ownerzy przypomnieliby sobie proste zasady, o których zapomina się w trakcie pracy, a przedstawione mapy drogowe byłyby świetnymi wskazówkami w dalszym rozwoju kariery.

Sempten

W USA Product Owner jest uznawany za czwartą najważniejszą osobę w firmie. W Polsce znaczenie tej roli rośnie i coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie jej do firmy. Jeśli planujesz objąć takie stanowisko lub chcesz rozwijać się w tej roli, ta książka zapewni solidne podstawy, czyli koncepcje, narzędzia i praktyki, których potrzebujesz, by rozwijać swoją karierę i produkt. Nie zawahaj się ją przeczytać, pomimo, że jej objętość może cię odstraszyć, naprawdę warto poświęcić kilka wieczorów na lekturę

Brian Lawley, Pamela Schure, Zarządzanie produktem dla bystrzaków, Wydawnictwo Septem, Gliwice, 2019, s. 384