REDAKCJA POLECA


„Dasz radę, prawda?”, czyli jak zarządzać zespołem w młodym wieku

„Dasz radę, prawda?”, czyli jak zarządzać zespołem w młodym wieku

avatarZuzanna Czernickalis 30, 20238 min.

Coraz więcej organizacji powstaje z inicjatywy młodych osób. To właśnie to pokolenie przejawia wyraźną chęć do kreowania pozytywnych zmian w społeczeństwie, pragnąc aktywnie uczestniczyć w procesach transformacji. Czy wiesz jakie umiejętności są kluczowe dla skutecznego przywództwa wśród młodych osób? Czy można nauczyć się bycia liderem? Pojęcie „lider” wykracza daleko poza zasiadanie w zarządzie organizacji. Bycie liderem oznacza przede wszystkim zdolność do wpływania na innych, inspiracji do działania oraz mobilizacji wokół wspólnych celów. Młodzi liderzy mogą manifestować swoje przywództwo nie tylko poprzez formalne struktury organizacyjne, ale także poprzez inicjowanie społecznych kampanii, aktywność w dziedzinach kultury czy nauki, a nawet poprzez angażowanie…

Zaprojektuj się na walkę ze stresem!

Zaprojektuj się na walkę ze stresem!

avatarNatalia Ziembowskawrz 12, 20237 min.

Wiadomo, że jedyną pewną rzeczą w projekcie, jest zmiana. A zarządzanie zmianami przysparza nam wiele stresu i to nie tylko w pracy. Każdy ma także własne zmartwienia: choroby, terminy, kryzys gospodarczy, pieniądze, brak sił… Jak sobie z tym radzić? Ze stresem nam do twarzy? Z medycznego punktu widzenia, oprócz tego, co dzieje się w naszych głowach, jest kilka zewnętrznych objawów, charakterystycznych dla stresu. Trzęsące się ręce, zwiększona potliwość, przyspieszone tętno, rumieńce na twarzy, trudności z oddychaniem – to tylko kilka przykładów.  Pewien poziom stresu działa motywująco i jest znakiem, że chcemy coś dobrze wykonać, że coś jest dla nas ważne.…

Projektowe step by step

Projektowe step by step

avatarKatarzyna Dorociakwrz 12, 20238 min.

Projekty większe czy mniejsze, zawsze składają się na szereg zadań, które trzeba wykonać, aby osiągnąć zamierzony cel. Gdy projekt jest stosunkowo prosty, a działań do zrealizowania jest niewiele, nie podchodzimy tak poważnie do jego szczegółowego planowania. Jednak również wtedy, nawet w tych małych projektach warto jest zwrócić uwagę na poszczególne rodzaje aktywności zarządczych w projekcie. PMBOK® Guide nazywa je „grupami procesów”. Podział na nie i jasne zrozumienie, za co odpowiadają, pozwala na lepsze zarządzanie projektem. Dzięki temu nie tylko kierownik projektu, ale także zespół projektowy może skutecznie projektem zarządzać, śledzić jego postępy i reagować na problemy, które z pewnością „po…

Jest ryzyko, jest zabawa

Jest ryzyko, jest zabawa

avatarAgnieszka Fuswrz 5, 20236 min.

Zdajesz sobie sprawę jak dużo ryzykujesz? Każdy z nas choć raz usłyszał podobne pytanie. Zarówno w życiu codziennym jak i zawodowym nieprzerwanie napotykamy ryzyka. Czym są one dokładnie i jak sobie z nimi radzić? Ryzyko – nie tylko zagrożenie Słysząc słowo ryzyko większość z nas myśli od razu w kategorii zagrożenia, intuicyjnie szukając ucieczki. Jednak ryzyko nie zawsze wiąże się z negatywnymi skutkami. PMBOK® Guide definiuje ryzyko jako „prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji, która może oddziaływać na dalszy przebieg projektu – jego jakość, zakres, koszty i/lub harmonogram. Istotne jest, że wpływ ten może być zarówno pozytywny jak i negatywny, ponadto może wpływać…

Lean Management w polskich przedsiębiorstwach – remedium na nieefektywność produkcyjną?

Lean Management w polskich przedsiębiorstwach – remedium na nieefektywność produkcyjną?

avatarAleksandra Szlachciclip 21, 20237 min.

Lean Management lekiem na wyzwania dzisiejszych czasów? Nastały trudne czasy – mówią przedsiębiorcy – niepewność gospodarcza zaczyna być pewnością obecnych czasów. Czy zastosowanie Lean Managementu pomoże polskim przedsiębiorstwom pokonać kryzys? Przekonaj się sam. Lean Management (LM) jest powszechnie znaną praktyką, stosowaną głównie w obszarach produkcyjnych, jednak coraz częściej spotyka się ten sposób zarządzania w innych dziedzinach, na przykład HR lub praca nad procesami w środowisku projektowym. Pierwsze elementy Lean Managementu obserwowane były w Training Within Industry (TWI), czyli programie opracowanym w Stanach Zjednoczonych w czasie II wojny światowej. Mimo to, pochodzenia LM upatruje się w Japonii, gdzie ten sposób zarządzania…

…wczytaj starsze artykuły

CzyM jest Strefa Studenta?

Aktualności z życia środowiska akademickiego i kół naukowych zarządzania projektami. Doświadczenia studentów oraz ich własne projekty.


Najnowsze wydanie


ZŁOTY SPONSOR