REDAKCJA POLECA


Pokonaj górę lodową – krótki poradnik jak rozwiązywać problemy projektowe. Project Managera skrzynka z narzędziami, cz. XX

Pokonaj górę lodową – krótki poradnik jak rozwiązywać problemy projektowe. Project Managera skrzynka z narzędziami, cz. XX

avatarAda Grzenkowiczmaj 10, 202211 min.

Co by się nie działo w naszej codziennej pracy projektowej musimy liczyć się z tym, że problemy na pewno się pojawią. W naszej pracy kierownika projektu kluczowe będzie to jak sobie z nimi poradzimy i jaką strategię wybierzemy. Umiejętności związane z identyfikowaniem i znajdywaniem rozwiązań zwłaszcza złożonych problemów mogą stać się naszym koronnym wyróżnikiem, który spowoduje, że zostaniemy dobrze zapamiętani. Przeglądając różne raporty o umiejętnościach, jakie powinien posiadać project manager coraz częściej wymienia się „problem solving” (ang. rozwiązywanie problemów) oraz „critical thinking” (ang. krytyczne myślenie). Obie te cechy są pożądane przez pracodawców poszukujących kierowników projektów, bo to właśnie te umiejętności…

Lessons Learned odczarowane. Jak zebrać wiedzę po zakończonym projekcie i dobrze ją wykorzystać?

Lessons Learned odczarowane. Jak zebrać wiedzę po zakończonym projekcie i dobrze ją wykorzystać?

avatarAda Grzenkowiczkw. 22, 20228 min.

Zakończenie projektu to zawsze szczęśliwy moment dla kierownika projektu, jak i całego zespołu. Towarzyszą nam wówczas pozytywne emocje, radość z zakończenia pracy, duma, że udało nam się coś zrobić, albo ulga, kiedy projekt był wyjątkowo problematyczny i marzyliśmy jedynie o jego zakończeniu. Faza ta jest jednak równie ważna jak wszystkie inne ją poprzedzające i należy pamiętać o tym, że nie wystarczy jedynie finansowe podsumowanie, wypełnienie dokumentacji i oddanie efektu naszej pracy do użytku klienta. Zakończenie projektu oznacza, że przez kilka miesięcy, czasem tygodni zdobywaliśmy nowe doświadczenia, dlatego na koniec powinniśmy przeprowadzić lessons learned (LL). Badania pokazują, że 91% kierowników projektów…

Od zarządzania biurami do zarządzania projektami IT

Od zarządzania biurami do zarządzania projektami IT

avatarAgata Mostowiczkw. 20, 20227 min.

Artykuł sponsorowany Moja przygoda z firmą SoftServe rozpoczęła się w sierpniu 2015 roku. Gdy dołączyłam do firmy, pracowników polskiego oddziału mogłam policzyć na palcach obu dłoni – dziś jest ich ponad 900. Tak dynamiczny rozwój wiąże się z szeregiem wyzwań, w tym tych związanych z umiejętnym zarządzaniem przestrzenią biurową. Jako Office Manager odpowiadałam właśnie za ten aspekt zmian. Z czasem moja ścieżka kariery zmieniła się, a ja (pozostając w firmie) stałam się Project Managerem. Jak to wyglądało? Czego mnie nauczyło? O tym właśnie jest artykuł! Początki Mało kto wie, ale pierwszą siedzibą naszej firmy było biuro w słynnym wrocławskim budynku…

Rozegraj Scrum! Ceremonie na planszy

Rozegraj Scrum! Ceremonie na planszy

avatarMarta Sojakw. 11, 20228 min.

Ludzie i interakcje ponad procesy i narzędzia – to znany wszystkim, pierwszy punkt Manifestu Agile z 2001 roku. Scrum, jako rama postępowania (ang. framework), wywodząca się z metodyki Agile, swoje wartości opiera właśnie na tym Manifeście, a jego pierwszy punkt stanowi niezwykle ważny zapis, nie tylko dla każdego Scrum Mastera, ale dla każdej osoby w jakikolwiek sposób ze Scrumem związanej. Pracując w Scrumie powinniśmy kłaść szczególny nacisk na dobre relacje międzyludzkie, jakość interakcji i atmosferę w zespole. A gdyby tak połączyć przyjemne z pożytecznym… Zagrajmy w grę  Gry planszowe przez lata kojarzone były jedynie z zabawą i traktowane jako rozrywka…

Budowanie i wspieranie kultury innowacji i ciągłe doskonalenie. Project Managera skrzynka z narzędziami, cz. XVI

Budowanie i wspieranie kultury innowacji i ciągłe doskonalenie. Project Managera skrzynka z narzędziami, cz. XVI

avatarAda Grzenkowiczlut 9, 202212 min.

Czas, w którym przyszło nam pracować wymusza na nas budowanie i wspieranie kultury innowacji oraz ciągłego doskona­lenia systemów i produktów, jakie tworzy­my. Era cyfrowa, która trwa od kilku dekad rozwija się i najpewniej osiągnęła już swój pewien przełomowy moment, gdzie ci, którzy nie dostosowują się do niej i nie nadążają z innowacjami wprowadzanymi na rynek, zaczynają tracić klientów. Zna­my już przypadki dużych i znanych marek, które zniknęły z rynku, bo zignorowały przełomowe i innowacyjne pomysły i wy­twarzały dalej swoje flagowe produkty nie bacząc na to co planuje konkurencja. Czy tego chcemy czy nie, musimy dostosować się do zmieniającego otoczenia i…

…wczytaj starsze artykuły

Czym jest strefa Praktyki?

Praktyczne zastosowania technik i narzędzi zarządzania projektami, pracy zwinnej i obszarów powiązanych, case studies, porady i wskazówki od profesjonalistów. Praktyka w najlepszym tego słowa znaczeniu.


Najnowsze wydanie


ZŁOTY SPONSOR