REDAKCJA POLECA


Podróż w nieznane. Zarządzanie zmianą na przykładzie implementacji DDD

Podróż w nieznane. Zarządzanie zmianą na przykładzie implementacji DDD

avatarPaulina Drożdż27 października 20218 min.

Menedżerowie wiedzą najlepiej, ile czasu trzeba poświęcić na budowanie świadomości i potrzeb w organizacji, zanim możliwe jest rozpoczęcie zmiany. Sytuacja zmienia się o 180 stopni, kiedy potrzeba, bardzo mocna, uderzy znienacka i zażąda zmiany. W takich momentach brakuje nam przygotowania, a co gorsza, nie mamy pojęcia jak zaistniałą potrzebę zaspokoić. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce w firmie, w której pracuję. Artykuł ten przedstawia historię naszej podróży w nieznane oraz jej podział na elementy kluczowe dla procesu zarządzania (nieplanowaną) zmianą.   Przygotowania do podróży rozpoczęliśmy od zidentyfikowania potrzeby, którą było wdrożenie nowej metody zbierania wymagań od klienta. Zależało nam, aby wybrana metoda…

Pielęgnacja rejestru produktu w pięciu krokach

Pielęgnacja rejestru produktu w pięciu krokach

avatarMonika Zofia Potiopa24 października 20217 min.

Pielęgnacja, bądź inaczej – udoskonalenie, rejestru produktu (ang. Product Backlog Refinement) pomaga podejmować właściwe decyzje dotyczące produktu i przygotować rejestr produktu (ang. Product Backlog) do kolejnego przebiegu. Jest to niezbędna aktywność, którą śmiało mogę porównać do podlewania. Jeżeli nie będziemy tego robić – roślina padnie. Analogicznie się dzieje z produktem, z tym, że to nieco bardziej skomplikowane zadanie… W  tym artykule przedstawię w  pięciu krokach, jak skutecznie udoskonalam swój backlog produktowy. Mam nadzieję, że dla wielu z  Was ścieżka ta stanie się inspiracją do stworzenia swojego indywidualnego modelu. Krok 1: Analiza informacji zwrotnych i danych Udoskonalenie rejestru produktu rozpoczynam od analizy informacji zwrotnych…

Wnioski z doświadczeń – studium przypadku. Rozwiązanie

Wnioski z doświadczeń – studium przypadku. Rozwiązanie

avatarMaciej Bodych23 października 20217 min.

W poprzednim artykule (Strefa PMI, nr 31, s. 34-35) przedstawiłem Wam studium przypadku – przedsięwzięcie realizowane w 7 obszarach przez zespoły z różnym podejściem do organizacji pracy. Projekt miał też kilku dostawców zaangażowanych w realizację wybranych zadań i obszarów. W ramach artykułu zadałem pytanie: w jaki sposób i kiedy powinien zostać zorganizowany proces zbierania wniosków z doświadczeń? Poprosiłem też czytelników Strefy PMI o przesłanie swoich pomysłów na sposób podejścia do zbierania wniosków z doświadczeń w projekcie. Bardzo dziękuję za wszystkie nadesłane pomysły. Do najciekawszych propozycji zaliczyć można: Wykorzystanie wewnętrznego Agile Coacha do przeprowadzenia spotkań w każdym z obszarów projektu, a następnie stworzenie wspólnej listy zadań do realizacji.Zorganizowanie osobnych spotkań z dostawcami, wewnętrznym…

Pracownik na ławce rezerwowych, czyli jak zadbać o osobę bez projektu i dlaczego nam się to opłaca?

Pracownik na ławce rezerwowych, czyli jak zadbać o osobę bez projektu i dlaczego nam się to opłaca?

avatarAgata Piórkowska23 października 20218 min.

Praca w  firmie zajmującej się outsourcingiem kojarzy się z pracą na kontrakcie, a ten z reguły kończy się wraz z zamknięciem projektu. To jednak błędne skojarzenie. Coraz więcej firm konsultingowych dostrzega potrzebę zatrzymania swoich pracowników i  inwestuje w  tzw. ławkę rezerwowych. To rozwiązanie korzystne zarówno dla zespołu, któremu zależy na stabilności zatrudnienia, jak i firmy, która ma stały dostęp do zaufanych i  doświadczonych pracowników, gotowych do rozpoczęcia nowego projektu dosłownie „od zaraz”. Artykuł sponsorowany Na ławkę rezerwowych trafiają osoby, które właśnie zakończyły pracę w danym projekcie i czekają na kolejne zlecenie wewnątrz firmy. W tym czasie otrzymują wynagrodzenie, doskonalą swoje umiejętności lub biorą udział w  dodatkowych inicjatywach. Możliwość…

Retrospekcja projektu on-line. Project Managera skrzynka z narzędziami, cz. V

Retrospekcja projektu on-line. Project Managera skrzynka z narzędziami, cz. V

avatarAda Grzenkowicz22 października 202110 min.

Jednym z najważniejszych elementów projektu, które determinują również efekt przyszłych naszych działań projektowych jest na pewno retrospekcja, czy, jeśli ktoś woli bardziej kaskadowe podejście, groma­dzenie lessons learned. Powinna odbywać się regularnie i dostarczać nam wiedzy i in­spiracji do doskonalenia naszej pracy. Ma być to moment w projekcie, podczas któ­rego nabieramy oddechu, siadamy i zasta­nawiamy się nad tym co do tej pory nam wyszło, a co wymaga poprawy. Moment ten jest ważny, bo pomaga rów­nież rozwiać wątpliwości, poszukać innych rozwiązań, a nawet „wyczyścić” atmosfe­rę w zespole. Czas, kiedy możemy otwarcie powiedzieć, że nam coś nie wychodzi lub się nie podoba jest…

…wczytaj starsze artykuły

Czym jest strefa Praktyki?

Praktyczne zastosowania technik i narzędzi zarządzania projektami, pracy zwinnej i obszarów powiązanych, case studies, porady i wskazówki od profesjonalistów. Praktyka w najlepszym tego słowa znaczeniu.


Najnowsze wydanie


ZŁOTY SPONSOR