Redakcja Poleca


Strażnicy standardów i procedur

Strażnicy standardów i procedur

avatarMarek Gmerskikw. 26, 20247 min.

Jak pogodzić procedury i standardy performing organization z unikalnością i nietypowością projektu? Każdy, kto nawet pobieżnie przekartkował PMBOK® Guide, 5th ed. lub dowolne streszczenie, zauważył, że na samym początku projektu, w grupie procesów inicjowania, znajduje się proces Identify Stakeholders. Jest to jedno z tych „miejsc” w zarządzaniu projektem, które jest obowiązkowe, a wszelkie błędy prawie niewybaczalne. Dlaczego? Bez wystarczająco dobrego rozpoznania wśród interesariuszy masz 100% gwarancji, że pominiesz część zakresu, ryzyka, pomysłów dotyczących organizacji pracy etc. Prosty test: Weź dowolny z 46 pozostałych procesów opisanych w PMBOK® Guide i zadaj sobie pytanie, czy da się go przeprowadzić bez interesariuszy. Przejście…

Czy masz w sobie chemię niezbędną do współpracy zespołowej?

Czy masz w sobie chemię niezbędną do współpracy zespołowej?

avatarTomasz Boruckikw. 24, 20245 min.

Rozmawiając z członkami zarządów dużych organizacji czy współpracując z członkami komitetów sterujących największych pro­jektów, najczęściej wskazują oni na cztery kluczowe kryteria „wydolności biznesowej” zespołów projektowych: Wykonanie powierzonych zadań zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.Nie przekraczanie wydatków w przeka­zanym do dyspozycji budżecie.Spełnienie wymagań biznesowych i funk­cjonalnych odbiorców końcowych.Realizacja projektu w zgodności ze stra­tegią firmy. Przyznasz, że brzmią bardzo operacyjnie i… podręcznikowo? Jeszcze ciekawiej jawi się perspektywa od­powiedzi na pytanie o główne przyczyny „niewydolności biznesowej” zespołów projek­towych. Oto trzy najczęściej pojawiające się odpowiedzi: W organizacji brakuje systemowego po­dejścia do współpracy projektowej (brak kultury zarządzania projektami).W organizacji brakuje wsparcia sponsor­skiego na wysokim i najwyższym szcze­blu…

Flow, czyli stan przepływu. Klucz do szczęścia w życiu i pracy

Flow, czyli stan przepływu. Klucz do szczęścia w życiu i pracy

avatarUrszula Ćwiklińskakw. 18, 20248 min.

Z początkiem roku w mediach społecznościowych można było się spotkać z akcją One Little Word (dalej: OLW). Pomysłodawczyni OLW – Ali Edwards – od stycznia 2006 roku namawia do wybrania jednego słowa, które towarzyszyć nam będzie przez cały rok. Jak sama pisze „wybieram słowo, na którym chcę się skupić, żyć z nim, badać je, pisać o nim, tworzyć z nim i zastanawiać się nad nim w codziennym życiu. Każde z wybranych słów stało się częścią mojego życia w taki czy inny sposób – proces ten dokumentuję za pomocą prostych kreatywnych miesięcznych podpowiedzi od stycznia do grudnia.” Na stronie internetowej poświęconej…

Projekt i proces – konflikt w metodzie czy zwycięska synergia?

Projekt i proces – konflikt w metodzie czy zwycięska synergia?

avatarSzymon Urbanowiczkw. 15, 20246 min.

Na papierze, procesy ITILa nie lubią się z projektami. Dla wdrożeń ITIL oferuje – pozornie – alternatywę w postaci za­rządzania zmianą i zarządzania wydaniem i wdrożeniem. Praktyk jednak wie, że prawdziwą efektywność i idealny balans innowacyjności z iteracyjnością osiąga się łącząc podejścia. Nie będzie to jednak proste. Nie ma jednej metody pojmowania zmian w świetle projektów i vice versa. Niezbędne podstawy Wewnętrzna logika ITILa opiera się na po­jęciu procesu. Uporządkowanego zbioru czynności, zaprojektowanego by spełniać określone cele. Proces, w przeciwieństwie do projektu, jest mierzalny w każdym aspek­cie. Nie ma końca i jest absolutnie powtarzalny. Tę zależność idealnie ilustruje przy­kład: wyobraź…

Jak stać się Wspaniałym Product Ownerem?

Jak stać się Wspaniałym Product Ownerem?

avatarMichał Pietruszkakw. 12, 20248 min.

Zanim skupimy się na temacie, jak stać się tytułowym Wspaniałym Product Ownerem (dalej WPO), zastanówmy się nad powodem istnienia różnych oczekiwań wobec tego stanowiska w branży IT. W obszarze tworzenia produktów występują dwa kluczowe stanowiska, które przenikają swoje obszary kompetencji: Product Manager (PM) oraz Product Owner (PO). Nieważne na którym stanowisku się skoncentrujemy, możemy zgodzić się, że połączenie obowiązków związanych z obiema rolami jest bardzo obszerne dla jednej osoby. Do stanowiska Product Managera (PM) przypisujemy zarządzanie całkowitym cyklem życia produktu, od koncepcji do dostarczenia na rynek. Jego głównym celem jest zapewnienie, że produkt spełnia oczekiwania klientów, jest konkurencyjny na rynku…

…wczytaj starsze artykuły

CzyM jest Strefa Wiedzy?

Najlepsze praktyki zarządzania, metodyki i modele, nowe trendy – analizy i opinie autorstwa najlepszych specjalistów zarządzania projektami, nie tylko z Polski.


Najnowsze wydanie


Kawa dla Redkacji Strefy PMI

Wirtualna kawa dla Redkacji?
Czy postawiłbyś kawę dla Redakcji Strefa PMI za ich wolontariacką prace?

Question